9 Gezondheidsvoordelen van het eten van Italiaans voedsel

door | oktober 22, 2020

De Italiaanse voeding is een integraal onderdeel van het mediterrane dieet en vormt een uitstekend onderdeel van een evenwichtige, gezonde voeding. Het eten van een evenwichtige voeding is een essentieel onderdeel van een goede voeding, een verbeterde algemene gezondheid en een verlaagd risico op chronische ziekten. De Italiaanse voeding is een integraal onderdeel van het mediterrane dieet – dat zich richt op verse groenten, olijfolie en granen – is een uitstekend onderdeel van een evenwichtige, gezonde voeding. Het eten van Italiaanse delicatessen biedt veel gezondheidsvoordelen voor jou en jouw gezin!

Gewichtsbeheersing

Het beste Italiaanse voedsel wordt gemaakt van verse groenten, waaronder tomaten, bladgroen en uien, die laag in calorieën maar hoog in voedingswaarde zijn. Deze caloriearme ingrediënten kunnen je helpen jouw inname van vitaminen te verhogen en tegelijkertijd jouw ideale gewicht te bereiken of te behouden!

Verhoogde vezels

Vezelrijk voedsel, zoals groenten en granen, is een belangrijk onderdeel van het Italiaanse menu! Het krijgen van de juiste inname van jouw dagelijkse aanbevolen vezels helpen bij het reguleren van jouw spijsverteringssysteem, het stabiliseren van de bloedsuikerspiegel en het verlagen van het cholesterolgehalte in het bloed.

Gezond hart

Olijfolie is een enkelvoudig onverzadigd vet dat rijk is aan omega-vetzuren. Deze gezonde vorm van olie zit vol met antioxidanten en wordt gebruikt in de meest authentieke Italiaanse maaltijden! Olijfolie helpt bij het verminderen van ontstekingen, het beschermen van het hart en het bestrijden van ziekten.

Bestrijdende kracht

Italiaans voedsel zit vol met ingrediënten die krachtige antioxidanten bieden, zoals vitamine A, C en E. Net als olijfolie, bieden Italiaanse maaltijd-ingrediënten zoals groenten, granen en noten, en fruit het voordeel van antioxidanten – en smaak! Een rode wijn biedt ook antioxidanten, die het lichaam beschermen tegen instabiele moleculen die celbeschadiging kunnen veroorzaken.

Langere levensduur

Italiaans voedsel gebruikt verse, natuurlijke ingrediënten en de gezondste vetten, die beide in verband worden gebracht met lagere niveaus van kanker, hart-en vaatziekten, ontstekingsziekten, en nog veel meer. Het verbeteren van de levensduur van het leven kan een natuurlijk voordeel zijn van het genieten van een Italiaanse maaltijd!

Knoflook

Wist je dat knoflook, of het nu geplet of gehakt is, antibiotische en schimmelwerende eigenschappen heeft? Knoflook is een belangrijk ingrediënt in de beste Italiaanse levensmiddelen en het is aangetoond dat het het risico op borst-, darm-, maag- en keelkanker kan verlagen. Ook is aangetoond dat knoflook hartbeschermende eigenschappen heeft!

Krachtige proteïne

De meeste Italiaanse gerechten gebruiken de gezondere, witte vlees- en vissoorten. Beide zijn uitstekende eiwitbronnen en minder vet dan rood vlees. Vis biedt ook essentiële vetzuren en mineralen, die nodig zijn voor het algemene welzijn. Wit vlees, zoals kip, serveert eiwitten, vitaminen en mineralen in elke portie!

Maaltijden delen

Een van de meest plezierige delen van het Italiaanse eten is de liefde voor het maken van elk gerecht en de kans om maaltijden te delen met anderen! Eten gaat niet alleen over het onderhouden van de gezondheid, maar is een kans om sociaal te zijn met anderen, te lachen en een leven te leiden dat familie, vrienden en gezondheid viert!

Lees ook: Zakelijke voordelen van het spelen van Escape Room als teamsuitje