Hoe kan ik met succes link building projecten uitbesteden?

By | februari 3, 2020

Tegenwoordig is het voor de meeste bedrijven noodzakelijk om een sterke online aanwezigheid te behouden en je prospects de mogelijkheid te geven om je op het web te vinden.

Terwijl de druk om hoog te rangschikken in de zoekresultaten aanhoudt, wendt de meerderheid van de digitale marketeers zich nog steeds tot linkbuilding als de go-to-methode om het websiteverkeer te verhogen en de concurrentie voor te blijven.

Dit laat veel bedrijven in een ongemakkelijke positie waar ze ofwel in-house marketeers moeten inhuren ofwel linkbuilding uitbesteden als ze in het spel willen blijven.

Als je je in een vergelijkbare positie bevindt en niet zeker weet hoe je verder moet gaan, dan ben je op de juiste plaats.

Er zijn een heleboel verschillende redenen waarom iemand zou kunnen (of moeten) overwegen om verbindingsprojecten uit te besteden. Laten we snel de meest voorkomende redenen doornemen.

Je hebt niet genoeg middelen om het zelf te doen…

Linkbuilding is een tijdrovend proces dat je grondstoffen kan wegvreten. Als je op dit moment helemaal niet aan linkbuilding doet, is de kans groot dat je een bureau of een medewerker moet inhuren als je het in eigen beheer wilt regelen.

Beide benaderingen hebben hun voor- of nadelen. Hoewel we denken dat het inhuren van een contentmarketingbureau een betere aanpak is omdat het je de mogelijkheid biedt om later op het pad gemakkelijker over te stappen op andere contentmarketingmethoden, geven we toe dat we hier een beetje bevooroordeeld kunnen zijn.

Je hebt niet genoeg ervaring en kennis op dit gebied van digitale marketing

Het is geen schande om toe te geven dat je niet iets kunt doen wat zo anders is dan je core business.

Digitale marketing is een groot vakgebied en linkbuilding neemt een groot deel van het werk in beslag. Het kiezen van de juiste linkbuilding methode, het vinden van relevante mogelijkheden die geïnteresseerd zijn in het delen of linken naar je content, het selecteren van de juiste persoon om te bereiken, het schrijven van een boeiende pitch, het creëren van waardevolle bronnen … wanneer je het proces op deze manier ontleed, is het duidelijk hoeveel kennis en moeite er nodig is om in een enkele linkbuilding campagne te gaan.

Je wilt je huidige linkbuilding inspanningen schalen

Van 2 berichten per maand naar 10 berichten per maand gaan of een nieuwe linkbuilding methode uitproberen als je nauwelijks deadlines haalt voor lopende opdrachten is voor geen enkele marketingmanager een leuke zaak.

In sommige van die gevallen kun je je huidige linkbuilding het beste uitbesteden aan een ervaren digitaal marketingbureau.

Lees ook: Rust, ruimte en ontspanning… Volledig zen op de Veluwe